تهران پایتخت ایران

اطلاعات کاربردی تهرانیها در فضای اینترنت

تهران پایتخت ایران

اطلاعات کاربردی تهرانیها در فضای اینترنت

اطلاعات مورد نیاز و کاربردی برای زندگی، سلامت، گردشگری و فناوری را اینجا در تهران پایتخت ایران مشاهده کنید.

پیام آوران پارسیان
شرکت پیام آوران پارسیان
www.papgroup.ir

هتل تاج بنتوتا
آژانس هواپیمایی الفبای سفر
www.alefbatour.com

آژانس هواپیمایی مهرپرواز
آژانس گردشگری مهرپرواز
www.mehrparvaz.com

بلیط هواپیما لحظه آخری
تریپ سامانه خرید ارزان بلیط هواپیما
www.Trip.ir

  • ۱
  • ۰

موزه خودرو تهران، پارکینگ لوکس ترین خودروهای جهان

 

موزه خودروهای تاریخی ایران از ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ در زمین ۲۲۰۰۰ متر مربعی با ۱۰ هزار متر مربع فضای مسقف و مساحت سالن نمایش ۳۰۰۰ متر مربعی آغاز به کار کرد. این موزه ۴۵ دستگاه اتومبیل، ۲ ارابه کالسکه، ۳ دستگاه موتور سیکلت را در سالن نمایش خود جای داده که عاشقان خودرو و وسایل نقلیه از سراسر کشور را به سمت خود جذب می کند. این موزه مجموعه ای از بهترین ها و منحصر بفردترین های صنعت خودروسازی را درون خود جای داده و بجز حفظ و نگهداری از این ثروت های ملی، نمایش این وسایل نقلیه را دستمایه بررسی تاریخچه و زمان ورود خودرو به ایران می کند.

موزه خودرو های لوکس تهران

در موزه خودروهای تاریخی ایران چه چیزهایی را تماشا می کنیم

برخی از نمونه های موجود در موزه از موارد نادر صنعت خودروسازی می باشند که پیرس آرو لیموزین آب طلاکاری شده، تنها نمونه پنتر لیزر تولید شده در جهان، تنها اتومبیلی که حاصل کار مشترک کمپانی های مرسدس بنز، پورشه و فولکس واگن می باشد از این دسته موارد نادر می باشند. این موزه دربردارنده تعداد بسیاری از مدلهای رولز رویس مثل رولز رویس سیلور گوست احمد شاه قاجار، مدل افسانه ای فانتوم ۴ ضد گلوله، فانتوم ۳ و مدل های استثنائی مرسدس بنز مثل ۵۰۰ کا، ۶۰۰ لیموزین، ۱۹۰ SLو ... میباشد. اگر در این موزه قدم بزنید خودروهای سوپر اسپرت موزه شما را در جلوی خود میخکوب خواهد کرد. این خودروها که لامبورگینی کانتاش و لامبورگینی میورا، فراری سوپر فست ۵۰۰، بیتزارینی ، مدل های مختلف پورشه و ... می باشند، حیرت و شگفتی را در چشمان عاشقان خودروهای کلاسیک آشکار می کنند.

در موزه خودروهای تاریخی ایران، نمونه های مختلفی از تولیدات کارخانجات آمریکایی مثل کرایسلر ۳۰۰ (با امکانات جانبی خاص از جمله یخچال، سیستم پخش کارتریج و داشبورد آب طلاکاری شده)، کادیلاک فلییت وود، لینکلن کانتیننتال لیموزین و بسیاری دیگر نیز باعث شگفتی بازدیدکنندگان خواهد شد.

در بین خودروزها کالسکه های موزه نیز از بهترین و ارزشمندترین کالسکه های سلطنتی ایران می باشند. کالسکه سلطنتی ناصرالدین شاه که قدیمی ترین کالسکه سلطنتی موجود در ایران بوده، در این موزه قرار دارد. (کالسکه سلطنتی ناصرالدین شاه قبلا در کاخ گلستان بود، اما مدتی است که به این موزه منتقل شده است). کالسکه دیگری که در این موزه قرار دارد، کالسکه مخصوص تاجگذاری می باشد. هردو کالسکه در کارگاههای معروف کالسکه سازی اتریش ساخته شده اند.

کالسکه سلطنتی ناصر الدین شاه (کالسکه نادری)

کالسکه نادری اسم یک کالسکه سلطنتی معروف می باشد که با دستور ناصرالدین شاه در وین ساخته شده است. کالسکه نادری نزدیک به ۱۲۰ سال قدمت دارد و از طلا نیز در ساخت آن استفاده شده است. ناصرالدین شاه در آخرین سفر عمر خود، بی خبر از آنکه قرار است در این سفر به دست میرزا رضای کرمانی کشته شود به سمت حرم حضرت شاه عبدالعظیم رفت. پس از ترور ناصرالدین شاه توسط میرزا رضای کرمانی، افراد سلطنتی جهت جلوگیری از هرج و مرج، تصمیم گرفتند جنازه ناصرالدین شاه را داخل کالسکه قرار دهند تا مردم فکر کنند شاه نمرده است.

برای مشاهده کامل مطلب اینجا (تریپ در ماشین 3) کلیک کنید.

کالسکه سلطنتی ناصرالدین شاه

  • ۰۰/۰۵/۲۰
  • tehran paytakht

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی